• Főoldal  
  • Cikkek  
  • Zene: a vásárlóknak vagy a vásárlásért  
Kategória: Érdekesség

Muzsikával befolyásolni… hogyan?

Eddig azt hittem, hogy csak urbán legenda. De most számomra is kiderült, hogy a-aaaa, egyáltalán nem. Végeztek egy csomó vizsgálatot, nem ám azok a híres „brit tudósok”, itt pontosan tudjuk, hogy kikről van szó. Habár lehet, hogy van közöttük brit is. 

Na, nem is ez a lényeg, visszatérve az eredeti témára: a vizsgálat arról szól, hogy a kereskedők vajon hogyan tudják ZENÉVEL befolyásolni az üzletükbe érkező vásárlókat. Nézzük, hogy például milyen lehetőségek közül választhatnak.

Mi történik, ha gyorsabb és hangosabb zene szól?

Megveszünk mindent, amit szeretnénk, de érezhetően tempósabban haladunk, végigrohanunk a sorokon, nem kalandozik el a figyelmünk.

És, ha lassú?

Elidőzünk a boltban, bőven van lehetőségünk szétnézni, és a kosárba tenni olyan dolgokat is, amelyekre nem feltétlenül lenne szükségünk az adott esetben. Ilyenkor van a legnagyobb esélye annak, hogy többet vásárolunk, mint amit eredetileg terveztünk.

Az örök kérdés: klasszikus zene.

Hiszed vagy sem, hatására drágább termékeket vásárolnak az emberek, sőt, még a vendéglátóhelyeken is tovább és többet fogyasztanak. Hmhm… de a kutatások felhívták a figyelmet arra, hogy ennek azért van veszélye is. Ha az ember klasszikus zenét hall egy üzlet ajtaján belépve, rögtön azt hiszi, hogy valami elit, nagyon drága helyen jár, még akkor is, ha valójában nem így van. Ennek hatására azok, akik nem akarnak sok pénzt ott hagyni, azonnal sarkon fordulnak.

 

Az áruházakban szóló zene ugyan jó reklám, de meg is kell ám térülnie. Nem olcsó buli: sem a technológia kiépítése, sem a marketingkutatás, sem a stratégia kialakítása nem két forint. Arról nem is beszélve, hogy a jogdíjakat is fizetni kell az üzemeltetőknek. Ami pedig minket, fogyasztókat illet, már csak azért is érdemes bevásárlólistát írni, hogy véletlenül se tudjanak befolyásolni minket még egy kedves, lassú, dallamos muzsikával sem.

Ajánlott tartalmak