Üzlet a kiskedvenceink mögött

Dátum: 2020.03.20.
Kategória: Pénzügyeink

Nem is gondolnád, mennyi pénzt hozhat a konyhára egy kutya vagy egy macska.

A felmérések szerint körülbelül 80 millió európai háztartásban tartanak valamilyen háziállatot. Ennek 23 százaléka macska, 25 százaléka kutya. A háziállattartásnak több előnye is van. Egy állat az ember lelki egészségét is javítja, de arról sem szabad megfeledkezni, hogy a háziállattartás nagy üzlet, ami százezreknek ad munkát.

 

Mennyi az annyi?

Egy 2018-as felmérés szerint Európában évente majdnem 40 milliárd eurót költenek a gazdik a kisállataikkal kapcsolatos termékekre és szolgáltatásokra. Hihetetlen összeg, ugye?

 

Nézzük meg ezt lebontva:

  • 21 milliárdot állateledelre
  • 8,5 milliárdot kiegészítőkre
  • 10 milliárdot szolgáltatásokra

 

Na meg ez is érdekes lehet számodra: több mint 130 állateledelgyártó cég nagyjából kétszáz gyárában közel százezer ember dolgozik. Tehát a kiskedvenceink sok embernek adnak munkát.

 

Kisállat = szőrős gyerek?

Egyre többen tekintenek a háziállatukra úgy, mintha az egy szőrös kisgyerek lenne. A szakértők szerint emögött az állhat, hogy egyre több az idős ember, akik négylábú társat választanak maguk mellé. A fiatalok körében pedig egyre jobban kitolódik a gyerekvállalás ideje, és sokan egy háziállattal pótolják a saját gyereket.

 

Csak a legjobbat

Arról is vannak kutatások, hogy egyre többen veszik a prémium termékeket a kiskedvenceiknek, és a kisebb kiszerelésű, drágább termékeket. Pedig egy alutasakos vagy pástétom kiszerelésű állateledel akár ötször annyiba is kerülhet, mint a nagy kiszerelésű zsákos tápok. Így a kereskedőknek is az az érdeke, hogy a drágább termékek felé terelje a vásárlókat. De népszerűek még a fogvédők és a vitaminok is.

 

Ajánlott tartalmak