Kategória: Érdekesség

Nem tudom, mit tudsz az indiai közlekedésről, de az biztos, hogy nem egyszerű.

Mindig, amikor a Blaha Lujza téren járok, megállok egy pillanatra, és gyönyörködöm az autósokban. Van ott egy nagy kereszteződés, kétszer két sávos. Persze van egy közlekedési lámpa is, de ettől függetlenül előszokott fordulni egy kisebb dudálási folyamat. Miért? Mondom! Sofőrünk beáll a kereszteződés közepére, mert a lámpa még zöld volt. Igen ám, de nem tud átjutni a kereszteződésen, hiszen előtte is egy jármű van. Ilyenkor jön a dudálás.

Na de mindegy is, térjünk vissza egy kicsit Indiára. Mi történik ott?

Az, kérlek szépen, hogy Indiában olyan közlekedési lámpákat tesztelnek (és terveznek bevezetni), ami minden dudálást követően egyre lassabban, és lassabban vált zöldre.

 


Miért van erre szükség?

Indiában sokan laknak. De tényleg, rengetegen. Több mint 1,3 milliárd ember. Ebből az 1,3 milliárd emberből pedig kicsivel több mint 18 millió ember él Mumbaiban. Ebből gondolhatod, hogy a autóval is sokan járnak, így Mumbai a világ egyik legforgalmasabb városa, és mint fentebb írtam, közlekedés szempontjából enyhén szólva is bonyolult. Vegyük alapul a Blahás példámat.

Most képzeld el, hogy 3-4 autó dudál egymásnak. Megvan? Oké. Akkor ez most szorozd meg úgy 100-al, és megkapod a Mumbai helyzetet. Percenként. Ez a mennyiségű dudaszó, már komoly hangzavart okoz az ott élőknek, arról nem is beszélve, hogy nincs egy csendes percük se.
Ezért gondolt egyet a mumbai rendőrség, és felszerelnek olyan lámpákat, amik 85 decibel fölött nem váltanak zöldre.

 

 

Ötletnek jó.

Maga az elképzelés nagyon jó, hiszen senki sem akar napokat tölteni egy közlekedési lámpa előtt, arra várva, hogy az zöldre váltson. A kérdés az, miként fogják megértetni az emberekkel, hogy azért nem vált zöldre a lámpa, mert dudálnak?

Ajánlott tartalmak