Tudatosabb étkezés

Dátum: 2019.09.08.
Kategória: Érdekesség

Tini depi ellen az életmóddal is lehet tenni.

Az érzelmi kilengések teszik széppé a tinédzserkori időszakot, amikor a világban történő események sorozatai mély nyomot hagynak egy serdülő emberben. Ilyenkor vannak boldog, kiugró pillanatok, amikor az ember szárnyal, és van, amikor kicsit lejjebb kell zuhanni, amikor a világ nem akar egyetérteni a fiatalokban robajló érzelmekkel.

 

Azonban…

Manapság sajnos egyre több, és egyre súlyosabb a mélyrepülés a fiatalok körében, és az utóbbi években a depresszió egyre meghatározóbb állapot lett. Egy amerikai egyetem kutatása kimutatta, hogy mi lehet az egyik meghatározó oka ennek a jelenségnek.

Az egyetemen a fiatal résztvevők vizeletét vizsgálták, amiben kimutatták, hogy magas a nátrium tartalom, míg a kálium alacsony. Mindkettő esetben az indok az étkezésre vezethető vissza. A magas nátrium olyan élelmiszerek fogyasztása miatt jöhet létre, ami főként a feldolgozott, illetve gyorséttermi ételekben található meg. Bizony, a Meki sokszori fogyasztása vezethet olyan kémiai kilengéshez, ami növeli a depresszió veszélyét. Az alacsony kálium pedig abból adódhat, hogy kevés az olyan ételek bevitele, amelyek káliumban gazdagok, mint például a zöldségek, bizonyos gyümölcsök és halak.

 

Tehát:

Meghatározó, hogy milyen ételt fogyasztunk, és a „fontos a vitaminok bevitele” igenis szükséges tanács. Ezek a dolgok nemcsak a szervezet fizikai jól működése miatt fontosak, hanem azért is, hogy mentálisan is rendben legyünk. A több kálium bevitel magasabb energiát jelent, így nő az esélye annak is, hogy jobb lesz az ember közérzete.

Az utóbbi időben egyre nőtt a depressziós fiatalok száma, 2005 és 2017 között 52%-kal. Ki is mutatták, hogy a helytelen táplálkozás 48%-kal növeli a depresszió kialakulásának esélyét. Emellett az is ismeretes, hogy jelenleg nagyban befolyásolja a depresszió kialakulását a kialvatlanság (tessék időben lefeküdni!) és a közösségi média nagymértékű használata (van élet a képernyőn túl is!).

Hiszitek vagy sem, fontos, hogy kialakítsatok egy kiegyensúlyozott étrendet és életmódot, amiben sok a gyümölcs és zöldség, kevés a vörös hús, és elegendő az alvás. Ez segíthet abban, hogy elkerüljétek a súlyos lelkiállapotok kialakulását. Éljetek tudatosan!

 

Ajánlott tartalmak