Kategória: Sport

Hogyan étkezzen egészségesen egy sportoló?

Sokat lehet olvasgatni az interneten diétákról, egészséges életmódról, de konkrétan arról, hogy egy sportoló milyen étrenddel tudja megtámogatni a fejlődését, keveset. Összegyűjtöttünk néhány alapvető tanácsot, ami segíthet egy rendszer kialakításában, abban az esetben, ha az edzések az életed jelentős részét teszik ki és így is tervezed a jövőben. Mik ezek?

 

 

  1. Alapvetően érdemes naponta legalább 4-5 alkalommal enni, hogy egyenletes legyen a táplálékbevitel. De mit és hogyan?
  1. Sovány húsok és tengeri halak kerüljenek a kedvencek listájára. (Előnyösebb a sovány sonka és kerülendő a virsli, májkrém vagy egyéb magasabb zsírtartalmú készítmény.)
  1. Amennyiben nincs erre irányuló érzékenység, javasolt a megfelelő fehérjebevitel. (A tej, tejtermék ajánlott mértéke naponta legalább fél liter. Ez természetesen élőflórás joghurttal vagy sajttal is helyettesíthető.)
  1. Ahhoz, hogy legyen a testnek és az izmoknak energiája, elengedhetetlen a szénhidrát. Ezt főként keményítőkből szerezzük be. Jöhet a müzli, korpás pékáru, zöldség, tészta, rizs, zab és társaik. (Ha már a zöldségnél tartunk, javasolt csoki helyett a napi többszöri friss zöldség és gyümölcs rágcsálás. Nyami!)
  1. Az étkezéssel kapcsolatban arra is oda kell figyelni, hogy mikor kezdődik az edzés vagy a meccs. Egy-két órán belül nem tanácsos nehezebb ételt fogyasztani. (Pár harapás gabonaszelet, banán vagy egészséges sportital tanácsosabb.)
  1. Kiemelkedően fontos a folyadékbevitel, napi 2-3 liter víz legalább. (Ezt a sportolás során veszített folyadékveszteséggel arányosan kell növelni, de semmiképpen sem cukros vagy szénsavas üdítők beiktatásával pótolni.)

 

 

A hat tipp indulásnak jó lesz, de ha komolyan gondolod, akkor érdemes személyesen tanácsot kérni egy hozzáértőtől. Legyél ebben is tudatos!

Ajánlott tartalmak