Tech-világuralom

Dátum: 2018.02.08.
Kategória: Tech

Nemrég még a világ legnagyobb vállalatai olyan híres márkák voltak, mint a Coca-Cola. Manapság azonban mindent visznek a tech-óriások (pl. a Google, Facebook).

Néhány évtizede még szinte nem is léteztek azok a nagyvállalatok, amelyek ma már az egész világot az uralmuk alá vonták. Elsőre azt gondolhatod, hogy egy cég növekedése hosszú folyamat, ám ha az elmúlt tíz évet megvizsgáljuk, már akkor is láthatod, hogy mennyire maguk alá gyűrték a világot a techóriások!

 

Persze ezt ne úgy képzeld el, hogy az egykor legnépszerűbb márkák már nem növekedtek vagy eltűntek volna a piacról, hanem maga a bővülés olyan mértékű volt az informatikai vállalatoknál, hogy sikerült megelőzniük mindenkit!

 

A Microsoft esete

Biztosan ismered a világ egyik legnagyobb szoftvergyártó cégét, hisz majdnem minden számítógépen az ő rendszerüket használjuk. A Microsoft például 2006-ban 62 milliárd dollárt ért, ők voltak a toplista élén. A 2017-es rangsorban viszont ez csak a 14. helyre volt elég!

 

De kik még a dobogósok?

Az amerikai oldal szerint, akik rangsorolták a márkákat, a következőképp néz ki a lista:

  1. Google
  2. Apple
  3. Microsoft
  4. Amazon
  5. Facebook

Tehát jól látható, hogy a legtöbbet érő márkák mind technikai cégek. 2012-ben a negyedik legértékesebb vállalat még a híres gyorsétterem, a Mc Donald's volt. Mára már lejjebb kerültek a listán.

Érdemes visszamenni 2006-ba, ami már jó régen volt, és teljesen máshogy is nézett ki a lista! Mint említettük, akkor a Microsoft volt a legértékesebb, utána pedig a Johnson & Johnson cég, akik például híresek a babaápolási termékeikről. Őket követte a Coca-Cola. 

 

Többet érnek, mint a világ egyik legnagyobb gazdasága

A világ legtöbbet érő vállalatainak értéke összesen 3600 milliárd dollár. Összehasonlításképp, ez jóval több, mint a világ negyedik legerősebb gazdaságának, Németországnak az egész éves gazdasági teljesítménye. Márpedig ez nem kevés. Gondolj csak bele, Kína után Németországból adják el a legtöbb árut külföldön, vagyis exportálnak. 

Az export a tech nagyvállalatok esetében is alapvető, hiszen a termékeiket szinte mindenhol lehet kapni a világban. Ez azt jelenti, hogy nem egyetlen piactól, egy országtól függnek, ha az egyik területen kevesebbet is adnak el, egy másik területen viszont többet, így mindenképp jól járnak.

Ajánlott tartalmak