• Főoldal  
  • Cikkek  
  • Rengeteg pénzt fizet az Adidas a Real Madrid mezéért  
Kategória: Sport

Hamarosan aláírhatják a sporttörténelem egyik legértékesebb támogatói szerződését.

Kijelenthetjük, hogy pénzügyileg a legsikeresebb sportvállalkozások Európában manapság a futballklubok. Bevételeik egyik fontos része, hogy mennyi pénzt tudnak szerezni évente a támogatóktól, vagyis a szponzoroktól. 

Ki számít szponzornak?

A szponzor egyfajta anyagi támogató, amely lehet egy intézmény vagy magánszemély is, aki például egy művészt vagy sportolót támogat anyagilag, reklámozásért cserébe. 

Esetünkben kétfajta szponzor van: az egyik azért fizet, hogy az emblémája megjelenjen a csapat mezén, a stadionban, vagy a kereskedelmi termékein. 

A mezszponzorok pedig azok a sportszergyártó óriáscégek, akik mezt és sportfelszerelést szállítanak a csapatnak. Ekkor nem a csapat fizet az eszközökért, hanem a sportszergyártó fizet azért, hogy szállíthasson. 

Hogy miért? Azért, mert ez az egyik leghatásosabb reklám. A mezek eladásából befolyó összeg a sportszergyártóhoz folyik be, annak csak egy töredékét kapja a klub. Hogy miért jó ez egy klubnak? Mert így előre tudja biztosítani költségvetése egy részét.

Jön a legértékesebb szerződés

Hamarosan aláírhatják a sporttörténelem legértékesebb szponzorációs szerződését. 1998 óta megszakítás nélkül az Adidas volt a Real Madrid beszállítója, a legutóbbi szerződésük alapján évi 42 millió eurót (egy euró most kb.320 forint) fizettek a csapatnak. 

Ezen felül évi plusz 40 millió euró is ütheti a csapat markát. Tavaly ősszel új megállapodást kötöttek a Fly Emirates légitársasággal is, az ő emblémájuk lesz a mezen.

Ajánlott tartalmak