Kategória: Érdekesség

Valószínűleg veled is megtörtént már, hogy vásárlás közben észrevetted, hogy a kedvenc terméked mintha összement volna. Nézzük, mi lehet az oka a zsugorodásnak!

A legfrissebb statisztikák szerint több mint kétezer termék mérete csökkent 2012 és 2017 között, de sajnos Magyarországon sem sokkal jobb a helyzet. A felmérések szerint ugyanis többféle csokoládét, gyümölcslét, illetve más termékeket egyre kisebb "adagokban" csomagolva adnak el, ugyanazon az áron! 

A Toblerone esete

A Toblerone csokoládé átalakítását hatalmas felháborodás övezte. A vállalat nagyobb helyet hagyott a csoki jellegzetes domborulatai között annak érdekében, hogy továbbra is ugyanazon az áron tudják kínálni az édességet. Tehát bár az íz marad a régi, a kivitelezésen spóroltak. Kevesebb csoki, kisebb súly, mégis ugyanaz az ára.    

Főleg a csokik lettek kisebbek

Még az év elején jelent meg egy cikk, amelyben a csokoládék átalakulásáról írtak. Kiderült, hogy 2014 óta a Twix 13 százalékkal lett könnyebb, a Kit Kat Chunky pedig 16 százalékot veszített súlyából. 

Mi a változtatás oka?

Egy jogász úgy gondolja, hogy ebben az esetben a csokoládé előállítási költségének növekedése lehet az egyik legfontosabb tényező. Ha ugyanis egy vállalat költségei nőnek, akkor három választása van:

  • vagy emeli az árat,
  • vagy csökkenti a csomagolás méretét,
  • vagy megváltoztatja a hozzávalókat, és alacsonybb minőségű, de olcsóbb anyagokból gyárt.

A bevált és a fogysztók által jól ismert recept megváltoztatása eléggé kockázatos, főleg, ha az új termék íze is más lesz, mint az eredeti volt.

Az áremelés pedig egy olyan dolog, amit nem szívesen lépnek meg a vállalatok, ha az ár túlmegy egy bizonyos határon, akkor az emberek inkább másik márkát választanak. Tehát a legjobb megoldásnak a méretek csökkentése tűnhet, főleg, ha a vásárlónak sokszor nem is tűnik fel a változtatás.

Manapság pedig már rengeteg módja van annak, hogy a kiszerelés ugyanúgy nézzen ki, mint a korábbi változat, de mégis kevesebb férjen bele. 

Ajánlott tartalmak