Mi az a gerillamarketing?

Dátum: 2019.01.31.
Kategória: Pénzügyeink

Ezekkel a reklámkampányokkal tömegeket lehet megszólítani. De hogyan?

 
Manapság reklámokkal szinte mindenhol találkozhatsz. Ha bemész például egy bevásárlóközpontba, ha csak rákeresel valamire az interneten, és főként, ha nézed a tévét. 
 
De nemcsak azokkal a reklámokkal lehet felhívni egy termékre a figyelmet, amely a média (vagyis a tévé, rádió, újságok, internetes oldalak, stb.) minden felületén megjelenik. Vicces vagy elgondolkodtató gerillamarketing eszközökkel is ugyanúgy tömegeket lehet megszólítani. Ezeket az eszközöket ma már kisebb vállalkozások mellett a nagyobb márkák is sokszor bevetik, nem véletlenül.
 

Mi az a gerillamarketing?

 
Leegyszerűsítve a kisvállalkozások marketingjéről, reklámtevékenységéről van szó, amely nagy mértékű kreativitást, sok jó ötletet kíván, de alacsony költséggel. Tehát minél nagyobb feltűnés, minél célzottabban, minél alacsonyabb áron. A gerillamarketing az 1990-es évektől kezdett elterjedni a reklámozásban először az Egyesült Államokban, majd világszerte.
A marketingről már korábban írtunk neked. A lényege, hogy egy vállalat elemzi a piacot, a vevők igényeit, és ez alapján alakítja a vállalat termékét/szolgáltatását. Majd megismerteti a vásárlókkal a terméket, és megszervezi az értékesítést, összességében befolyásolja a vevőket azért, hogy minél többet vásároljanak az adott termékből. Neve az angol "market", vagyis "piac" szóból ered.
 

Már nem is hatásos?

Az a hír járja, hogy az elmúlt időkben a fogyasztók, azaz a vásárlók megváltoztak: a hagyományos marketingeszközök már nem elég hatásosak. Ami annyira nem is meglepő: ha belegondolsz, a lehetséges vásárlókat folyamatosan annyi információ éri, hogy nem is tudnak reagálni. 
 
Sokan egyszerűen elkapcsolnak, ha a tévé reklámokat sugároz, így nem is ér célba az üzenet. Ezért manapság már olyan reklámokkal kell előrukkolniuk a cégeknek, melyek valamilyen módon kitűnnek a többi hirdetés közül. 
 
Persze ma már talán a legfontosabb felület az internet. A közösségi oldalak segítségével nagyobb célközönséghez is eljuthat egy ötletes reklám. Ráadásul, ha a hirdetés jól sikerül, akkor a terjesztésével sem kell bajlódni, mert a Facebook-felhasználók saját maguk osztják meg, és kezd el "pörögni" a hír, vagyis a reklám.
 
 

Ajánlott tartalmak