Kristály vagy nádcukor?

Dátum: 2018.08.10.
Kategória: Érdekesség

Tényleg kevésbé hizlal a nádcukor, mint a jól ismert kristálycukor?

A cukor, habár megédesíti az életünket (és az ételeinket) érdemes odafigyelni a mennyiségére. Sokan keresik azokat a megoldásokat, amelyek kevésbé hizlalnak. És itt jön képbe a nádcukor.

Az elmúlt években gyakran láthattad a nádcukor nevét, amelyet sokan összekevernek a barna cukorral. A fogyókúrázók körében nagyon népszerű, de vajon tényleg kevésbé hizlal, mint a kristálycukor?

 

Ebben különböznek

 

Először is nézzük az alapokat: a kristálycukrot a cukorrépából nyerik. Vegyi úton minden mást eltávolítanak a cukorrépából a szacharóz, azaz a cukor mellől. Ezt a maradékot pedig melasznak hívják. A cukorrépából visszamaradt melasz nem ehető, azonban a cukornádból visszamaradt igen. Ezzel szokták színezni a barna cukrot, amely igazából csak színében különbözik a hagyományos kristálycukortól, de nem egészségesebb.

 

A nádcukrot nyilvánvalóan a cukornádból nyerik.

 

Fogyókúrázóknak nem ajánlott

 

A kalória a szervezetbe bevitt élelmiszer energiatartalma. Egy kalória (kcal) az az energiamennyiség, amit egy átlagos súlyú, felnőtt ember szervezete, nyugodt állapotban körülbelül egy perc alatt felhasznál. Kalóriaérték szempontjából pedig a nád- és a kristálycukor nem különbözik!

Egy teáskanálnyi mennyiség mindkét cukor esetében körülbelül 30 kalória, tehát egyik sem ajánlott annak, aki diétázik. Ugyanakkor a nádcukorban hasznos vitaminok és ásványi anyagok vannak, például B-vitamin vagy kalcium, magnézium, vas.

Ha egészségesebb cukorra vágysz, a nádcukor jó választás lehet. Az íze kicsit eltér a hagyományos kristálycukorétól, ugyanis sokkal lágyabb, kevésbé édes.

 

Fontos a mennyiség

 

A cukor évszázadok óta része az életünknek és habár nem mindenkinek kell száműznie a mindennapjaiból, de a mértéket mindenkinek ajánlott betartani. Édes ízét mindenki kedveli, velünk született tulajdonság, hogy finomnak érezzük.

 

A kutatások szerint azonban a magas cukorfogyasztásnak vannak hátrányai is, például növekszik a fogszuvasodás és az elhízás kockázata.

Ezért több országban is adókat vetettek ki a cukros üdítőkre, ennek hatására csökkent a fogyasztásuk, hiszen drágábbak lettek.

Ajánlott tartalmak