• Főoldal  
  • Cikkek  
  • Így veszik fel a harcot a cégek a műanyag ellen  
Kategória: Zöld

Összefognak a legnagyobb vállalatok, hogy visszaszorítsák a műanyagszennyezést.

Aggasztó méretet öltött a műanyagszennyezés: 2050-re várhatóan több lesz a műanyag az óceánokban, mint hal. A jó hír, hogy a kutatók folyamatosan dolgoznak a helyzet megoldásán, és egyre több nagyvállalat ismeri fel a problémát, és próbál ellene tenni.

 

Például nemrég kiderült, hogy nagy dobásra készül az egyik legnagyobb fagyimárka, a Carte d’Or: még idén bevezetik a biodobozokat, amelyek újrahasznosíthatóak, ezáltal pedig sokkal környezetkímélőbbek, mint műanyag társaik.

 

De nem ez az egyetlen nagyvállalat, amely felvette a harcot a műanyaggal.

 

Globális Műanyag Eljárás Partnerség

Egy évvel ezelőtt a legbefolyásosabb cégek vezetői, politikai döntéshozói, környezetvédelmi szakértői és a társadalom képviselői összegyűltek a Világgazdasági Fórum keretében rendezett csúcstalálkozón, ahol őszintén megvitatták a helyzetet.

 

Mindenki egyetértett abban, hogy a műanyagszennyezés már mindenkit érint, és a jelenséget már senki sem hagyhatja figyelmen kívül. Ennél is fontosabb, hogy mindenki felismerte: itt az ideje, hogy ne csak ígérgessünk, hanem cselekedjünk is. Így született meg az úgynevezett Globális Műanyag Eljárás Partnerség, ami a műanyagszennyezés megszüntetését tűzte ki céljául.

 

Hulladékmentes Világ

A cégeknek érdemes lenne példát venniük a Coca-Coláról. Ők ugyanis 2025-ig jelentősen csökkentik műanyag palackjaink környezeti lábnyomát, hogy a jövőben egy Hulladékmentes Világban élhessünk.

 

Hogy néz ez ki a gyakorlatban? Például könnyebb és környezetkímélőbb palackokat gyártanak: a PET palackjaik 100 százalékban újrahasznosíthatóak, ráadásul már sokkal kevesebb műanyagra van szükség egy palack előállításához, mint 2010-ben.

Ajánlott tartalmak