Így néz ki a reklámtorta

Dátum: 2019.04.04.
Kategória: Pénzügyeink

Az interneten és a tévében reklámoznak a legtöbbet.

 

Hol van a legtöbb hirdetés?

Bár a legtöbb reklámmal az online médiában, tehát internetes oldalakon találkozhatsz, a legtöbben a televíziókban hirdettek.

A legkevesebb hirdetés pedig a moziban megy le. Ha belegondolsz, ez érthető is, inkább a filmek előzeteseit adják le, nem pedig kereskedelmi reklámokat.

 

Döbbenetesen sokat tévéznek a magyarok

Egy tavaly készül felmérés szerint átlagosan napi 4 óra 20 percet tévéznek a magyar emberek. 2018-ban naponta átlagosan több mint 32 ezer reklámfilm került adásba, egy reklámblokkon belül átlagosan 10 reklámfilmet sugároztak. Egy ember tehát naponta átlagosan 112 reklámfilmet tekintett meg.

 

Vigyázz a reklámokkal

A reklámfilmeket profi rendezők és nagyvállalati eladási szakemberek állítják össze. Minden egyes másodpercet tökéletesen átgondolnak a megfelelő hatás érdekében. Nem véletlen: egy-egy tévéreklám több mint egymillió forintba kerül és ezért csak 20-30 másodpercet kap a hirdető!

 

Nem mindegy például, milyen színeket használnak a filmekben: a reklámozott termék csomagolásán vagy a vállalat emblémájában szereplő színeknek például okvetlenül szerepelniük kell. Ezzel is hatást gyakorolnak rád.

 

A maximális befolyásolás érdekében sokszor még olyan képeket is beletesznek a reklámfilmekbe, amelyek annyira rövid ideig láthatóak, hogy csak szinte felvillannak. Az ilyen bevillanásokat egyébként több országban tiltják is, hiszen a tévénézőket úgy manipulálják, hogy arról fogalmuk sem lehet.

A legjobb, ha minden vásárlás előtt utánanézni, vajon a hirdetésben elhangzottak tényleg igazak-e, és gondold át, valóban szükséged van-e a hirdetett árura.

Ajánlott tartalmak