Kategória: Pénzügyeink

Az Amazon vezet a világ legértékesebb márkáinak versenyében.

A világ legértékesebb márkája a legutóbbi felmérések szerint az Amazon lett. Az összeállításból kiderül még, hogy:

 

  • A Google a tavalyi harmadik helyről a másodikra került.
  • Az Apple a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza.
  • Megőrizte negyedik helyét a Microsoft.
  • Nincs változás az ötödik helyen, ahol a Samsung foglal helyet.
  • A tavalyi nyolcadik helyről a hatodikra lépett előre idén a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC).
  • A hetedik helyen maradt a Facebook.
  • A nyolcadik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég.
  • A kilencedik a Ping An kínai pénzügyi szolgáltató.
  • Az idei tízes listát a kínai Huawei zárta.

 

A top 10-es mezőny tehát:

  1. Amazon (kiskereskedelem)
  2. Google (technológia)
  3. Apple (technológia)
  4. Microsoft (technológia)
  5. Samsung (technológia)
  6. ICBC (bank)
  7. Facebook (média)
  8. Walmart (kiskereskedelem)
  9. Ping An (biztosítás)
  10. Huawei (technológia)

 

Mi az a márkaérték?

Az Amazon márkaértéke 220 milliárd dollár. De mit is jelent ez pontosan? A márkaérték a márka azon pozitív tulajdonságainak összessége, amelyek a fogyasztóknak vagy felhasználóknak értéktöbbletet nyújtanak. A márkaérték mindaz, ami a vásárló fejében egy márkáról létezik, és ami a vásárlási döntéseit befolyásolja.

Vannak olyan vállalatok, akik sikeresebbek a márkaérték növelésben. Ilyen például a Disney cég (például Micimackó brand), vagy a Coca-Cola (a sima és a light termékeivel).

Ajánlott tartalmak