Ezek a legértékesebb márkák

Dátum: 2018.09.06.
Kategória: Pénzügyeink

A rangsor élén az elektromos kereskedelemmel foglalkozó cég, az Amazon foglal helyet, megelőzve ezzel a legyőzhetetlennek hitt Google-t.

Egy felmérésben összegyűjtötték, hogy bizonyos országokban melyek a legértékesebb márkák.  

 

Amazon

 

A lista élén az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai cég áll, amelyet 1994-ben alapították. Annak idején még online könyvesboltként kezdte működését, mostanra viszont már a világ egyik legnagyobb internetes kereskedelmi vállalatává vált. Szinte nincs olyan termék, amit ne lehetne megvenni az Amazonon. Terveik szerint hamarosan autókat is árulni fognak.

 

A második helyezett

 

A kereskedelmi céget Dél-Korea követi, náluk a Samsung a legértékesebb márka. A Samsungot talán senkinek sem kell bemutatni: ők a világ egyik vezető elektronikai cége, árulnak telefonokat, tévéket és különböző háztartási cikkeket, például mosogatógépet, mikrót és sütőt is.

 

Mi a helyzet Európában?

 

Az európai földrészen is számos értékes és erős márka van a piacon, köztük kiemelkedő teljesítménnyel a német autógyártó Mercedes-Benz.

Hollandia legértékesebb cége például a Shell olajvállalat lett.

A svédeknél pedig, ahogy az várható volt, az IKEA a nyerő, míg Franciaországban a telekommunikációs cég, az Orange.

 

Ennyire számít a márka

 

Ha már a márkáknál tartunk, nézzük mennyire befolyásolja az embereket. Egy szintén nemrégiben végzett kutatás szerint az okostelefonvásárlásnál például az emberek többségének számít, hogy milyen márka a készülék. Azonban a bútorok és háztartási cikkeknél alig számít, hogy melyik cég termékeit vásárolják.

Kétségtelen, hogy a bevásárlóközpontokban sokan hajlamosak többet fizetni egy termékért, ha az ismertebb név alatt fut. Gondoljunk csak bele: ha egy vásárló hűséges egy adott márkához az biztonságot nyújt az eladó számára is, hisz a vásárló a versenytársak vonzóbb ajánlatai ellenére is ragaszkodni fog az adott szolgáltatáshoz, vagy termékhez.

Ajánlott tartalmak