Kategória: Pénzügyeink

Már szinte nincs olyan tini, aki ne lógna folyton a Youtube-on.

Számtalan felmérés készült már arról, hogy a fiatalok hány százalékának van okostelefonja, mennyit használják, mennyi időt töltenek az interneten, mit néznek az interneten. Nézzünk pár konkrétumot!
 

  • 2013-ban a 12–17 éves korosztálynak mindössze 49 százalékánál volt okostelefon, 2020-ban ez az arány várhatóan 83 százalékra fog ugrani.
  • 2019-ben a szülők 73 százaléka mondta, hogy gyermekének 11–13 éves korában már volt/van okostelefonja. 31 százalék úgy nyilatkozott, hogy 6-10 év közötti gyereke már rendelkezik készülékkel.
  • Egy marketingügynökség jelentése szerint a megkérdezett tinédzserek közel fele az okostelefont említette kevenc technológiájának, utána következtek a játékok (27 százalék) és a közösségi média (20 százalék).
  • Egy másik előrejelzés szerint a 12–17 éves korosztály 97 százaléka havonta legalább egyszer fogja használni az internetet 2020-ban. Fogalmazhatunk úgy is, hogy gyakorlatilag minden tini a neten lóg.
  • Egy kutatóintézet felméréséből az derült ki, hogy a 11-17 éves lányok 68 százaléka és a fiúk 59 százaléka talált magának új hobbit, érdeklődési kört az interneten.
  • Nagyon népszerű tevékenység a videónézés. A Youtube a legnépszerűbb. Becslések szerint 2020-ban csak az Egyesült Államokban a 12–17 évesek 93,7 százaléka lesz digitális videó néző.
  • A Netflixet sem kell félteni: a 13–17 éves internethasználók 71 százaléka hetente legalább egy műsort megnéz az oldalon.
  • De azért a televízióról se feledkezzünk meg: a 12–17 éves korosztály átlagosan napi 81 percet néz tévét 2020-ban. Érdekesség, hogy 10 perccel kevesebbet, mint tavaly.

Ajánlott tartalmak